Google+ Followers

Saturday, 8 March 2014

MH370

Bismillah...

Kali ni tetiba terasa nak berkongsi pendapat ttg pesawat Malaysia Airlines Boeing 777-200 flight MH370. 

Rasanya ramai jgak yg lain bercakap psl perkara ni sbb baru je terjadi semalam, 8/3/14.. 
Semalam jugak, berita ttg pesawat ni telah menduduki carta teratas dan telah mengalahkan berita ttg politik negara. =)
Mungkin ke disebabkan ianya melibatkan nyawa yg byk..

Baru je bermula servis pada tahun 1995, salah satu yg terbaik di dunia dan dianggap yg paling selamat. Twin-jet kot.. dengar je pun mcm dh yakin tapi.....
tak mustahil utk berlaku sebarang kemalangan. 

Oklah, aku harap yg terlibat dgn pesawat tu menemui jalan yg terbaik. Segalanya ditentukan oleh yang Maha Kuasa. Samada Dia mahu memberi sebarang pengajaran atau ujian pada hamba-hambaNya.

Under 300 passengers involve.
Kita dh risau sgt.. apa terjadi pada korban di negara Islam yg lain yg melibatkan beribu-ribu nyawa? masihkah kita ingat? unsolved.
 Jika kita sampai di tahap di mana kita boleh dijajah semula, bersiap sedia la untuk menghadapi sebarang kemungkinan yg ada. Bukannya nak berfikiran buruk tapi sebagai peringatan supaya kita selalu bersedia. Kita tak tahu bila ujian Allah tu datang. Besar ke kecil. 

Aku doakan keselamatan dan ketenangan buat semua yg terlibat dengan kejadian.. ini.. InsyaAllah~

No comments:

Post a Comment